.

Yeni AC-19 (Covid-19'dan Sonra) Döneminde Ho-Re-Ca Sektör Araştırması



3622   Kez Okundu 23   May   2020 Duyurular 0   Yorum

Dünya olarak zor günlerden geçtiğimiz bu süreçte bizde Alya olarak Covid-19 sonrasında alınacak önlemler üzerinde araştırmalarımız ve ürünlerimizde yenilikler devam ediyor.


Önümüzdeki günlerde Alya Proje Araştırma Grubu olarak 200'ün üzerinde yurtiçi ve yurtdışı üst düzey profesyonelin katılımı ile hazırlanan yeni dönem senaryolarına  ilişkin kapsamlı araştırma sonuçlarını ve sektörler itibariyle profesyonellerin değerlendirmelerini sizlere iletiyor olacağız. Sizlerin de doğrudan veya dolaylı olarak etki alanınıza giren Ho-re-ca (Hotel-Restaurant-Cafe) sektöründeki Covid 19 virüsü etkilerini detaylı olarak tartışacağımız araştırma sonuçlarının faaliyetlerinize ışık tutacağına inanıyoruz.

 

Bu çerçevede krizin süresini ve kapsamını tahmin edemeyeceğimiz göz önüne alındığında, kendimize temel olarak “Yeni AC-19 (Covid-19'dan Sonra) Dönemi ne gibi değişiklikler getirecek? Yeni AC-19 (Covid-19'dan Sonra) Döneminde yepyeni fırsatlar da var mı?  Yeni  AC-19 Era'nın konukları / müşterileri kimler olacak? Yeni AC-19 (Covid-19'dan Sonra) Döneminde yatırımcı, işletmeci ve çalışanlar açısından yapılması gerekenler nelerdir?” sorularını soruyoruz. İşte bu ve benzeri sorularımıza ortak bir cevap oluşturulması adına yurtdışında hazırlanan araştırma sorularının Türkiye ayağını Alya Araştırma Grubu olarak yapıyoruz. Araştırma sonuçları ve konuya ilişkin detaylı değerlendirmeler için size yine mail ile dönüş yapıyor olacağız.

 

Lütfen vurgulanan 10 soruyu inceleyin

Anket Soruları

 

1- Yeni AC-19 (Covid-19'dan Sonra) Döneminde müşterilerde hangi değerler gelişecek? (Lütfen 3 seçenek belirleyin)

- Aile

- Sosyalleşme

- Hijyen

- Sağlık ve bağışıklık sistemi

- Ekolojik farkındalık

- Sağlıklı yiyecek

- Kültür - Kişisel gelişim

- Yenilenmiş, yeni yapılmış, krizden öncekinden farklılaşmış hizmetler  

Diğer (Lütfen belirtin)

 

2- Yeni dönem müşterisi seyahat ederken hangi hizmetleri arayacak? (Lütfen 2 seçenek belirleyin)

- Otel hijyeni

- Otelin içindeki klinikler ve sağlık merkezleri

- Wellness ve spa

- İnsanlarla daha fazla bağlantı kurma olasılığı

- Teknoloji

- Özel anılar oluşturacak ortamlar

- Yenilenmiş veya yeni otel ve restaurantlar

- Marka otel ve/veya cafe restaurantlar

Diğer (Lütfen belirtin)

 

3-New Era müşterisi ne sıklıkla seyahat eder:

İş?                          Öncekinden daha az

                               Aynı

                               Öncekinden daha fazla

 

Zevk-Tatil              Öncekinden daha az

                               Aynı

                               Öncekinden daha fazla

 

4-Kriz sonrasında müşteriler seyahat seçimlerinde virüsten çok etkilenen seyahat noktalarını değiştirecekler mi?  

(gitmek için evet, ama şimdi değil ya da yenilenme durumlarına göre)?

 

Evet                       (Giderim)

Bilmiyorum           (Şimdi değil ya da yenilenme ve kriz tedbirlerini almış olmalarına göre giderim)

Hayır                      (Gitmem)

 

5-Ho-re-ca işletmecilerinin çoğu şu anda ne yapıyor? (Lütfen 2 seçenek belirleyin)

(Zorunlu kapatma uygulamaları öncesi veya yasağın kalktığı durumun değerlendirmesini yapınız)

İşletmelerin kapatılması ve krizin geçmesini beklemek

Maliyeti azaltmak için çalışan yapısının yeniden düzenlenmesi

Fiyatların düşürülmesi çalışmaları

İptal ve satış politikalarının değiştirilmesine odaklanmak

Hızlı renovasyon çalışmaları ile kurumların dışa yansıyan görüntülerini değiştirme

İşletmede hijyen kurallarını belirleme ve duyurma çalışmaları

Stratejinin tanımlanması ve Yeni Dönem için hazırlanılması

Diğer (Lütfen belirtin)

 

6-Düşünme tarzınıza göre, bunun yerine neye odaklanmalılar? (Lütfen 3 seçenek belirleyin)

Yeni başlangıca hazırlanmak için çalışanlara ve tedarikçilere yakın durmak

Strateji ve hizmetlerin yeniden tanımlanması

Değişiklikleri ve yeni müşteri ihtiyaçlarını tahmin etmek için müşteri davranışına odaklanmak

Müşterilere yakın kalmak ve değişik kanallarla müşteri taleplerini tahmin etmek

Dijital rezervasyonların yönlendirilmesi için yeni araçların geliştirilmesine odaklanmak ve yenilikçi hizmetler

Kurumlarda hızlı yenilenme çalışmaları yapmak (masa, oturma grupları, yatak, perde değişimleri ile virüs öncesinden farklı olunduğu algısı oluşturma)

Kurumun hijyen politikalarında tümden değişikliğe gidildiği algısını oluşturacak politikalar üzerinde çalışma

Diğer (Lütfen belirtin)

 

7-Kriz bittiğinde kaç Ho-re-ca operatörünün hayatta kalmasını bekliyorsunuz?

Hepsi

80-90%

70-80%

70'den az

 

8-Sektör olarak Ho-re-ca ve buna hizmet ve ürün sağlayan tüm sektörler  Covid-19'dan etkilenmiştir. Şu anda baş ettiklerini düşündüğünüz zorluklardan bazıları ve yapmaları gerekenler konusundaki görüşlerinizi yazınız?  

(Yazın lütfen)

 

9-Önümüzdeki ay için gündeminiz nedir?

(Yazın lütfen)

 

10-Ödeme ve tedarik şartlarında hiçbir değişikliğe gitmeden her türlü hijyen standartlarını oluşturarak faaliyetlerine devam eden Firmamızdan Yeni AC-19 (Covid-19'dan Sonra) Döneminde beklentileriniz nelerdir?

 

Teşekkürler

Alya Araştırma Grubu